İran'da Başörtü Eylemleri

Daha bir kaç hafta öncesi İran’da ben de Şah’ın sarayını gezerken başörtüm kaydığı için ahlak polisi tarafından uyarılmıştım.. Ama gayet nazik bir şekilde dikkat etmemi söylemişti..

Turistler genelde uyarı niteliğinde söylerken  kendi halkına farklı davranıyorlar..İran’da şeriat kuralları bölgesel olarak değişiyor.

Qoam, Tebriz be Yazd gibi şehirlerde katı kurallar uygulanıyor  ve kadınlar genelde siyah peçe giyiyorlar..

Bu şehirleri gezerken tek renkli giyinen  bayan bendim ve dikkat çekiyordum..Ön yargılı gitmeme rağmen İran’ın artık katı kurallarını yumuşattığını ve daha esnek olduğunu gözlemlemiştim ama yaşanan bu son olay üzerine bir kadın olarak gerçekten çok şaşkın ve üzgünüm…

#usnews #amerika
İran'da Başörtü Eylemleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bill Clinton'un Yanındakini Tanıdınız mı?

Dua Lipa'dan Challenge Accepted Desteği