Asyalı Irkçılığını Soyunarak Protesto Etti


69 yaşındaki savaş gazisi Lee Wong, kendisi gibi tüm Asyalılara karşı yapılan ırkçılığa tepki göstererek adından söz ettirdi. Ohio'daki West Chester Belediyesi'nde katıldığı toplantıda, Lee Wong vatanperverlik ve milliyetçilik konusunda kendisini eleştirenleri topa tuttu ve ABD'de Asyalılara karşı uygulanan ırkçılık ve ayrımcılıktan bıktığını dile getirdi. Wong, "Beni yanlış anlamayın ben bu topluluktaki insanları çok seviyorum fakat bazı anlayışsız insanlar bana gelip benim yeteri kadar Amerikalı olmadığımı söylüyor ya da vatan sevgimi sorguluyorlar. Bundan korkmuyorum ve artık bundan bıktım." dedikten sonra vücudundaki yara izlerini göstermek için gömleğini çıkardı. ABD ordusunda 20 yıl görev aldığını ve bu yaraların da görev sırasında oluştuğunu söyleyerek, insanların artık Asyalılara karşı ırkçılık yapmaması gerektiğini vurguladı. Wong konuşmasında, "Ben 69 yaşındayım ve size vatanseverliğin ne olduğunu göstereceğim. İşte bu benim kanıtım. Bu yaralar askerde görevliyken oluştu. Bu sizin için yeteri kadar milliyetçi mi? Sokakta bana garip baktıklarında utanmıyorum, bu durumdan utanmıyorum. Daha önce insanlar bana garip bakıyorlardı, benim bu ülkeye sadık olup olmadığımı sorguluyorlardı. Benim yeteri kadar ABD'li olup olmadığımı sorguluyorlardı. Ama Amerikan anayasasına göre biz insanlar, hepimiz eşitiz. Bu durum sen daha üstünsün sen değilsin demek değil." dedi. Wong'un konuşması, kısa sürede sosyal medyada viral oldu.   #usnews #amerika
Asyalı Irkçılığını Soyunarak Protesto Etti

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bill Clinton'un Yanındakini Tanıdınız mı?

Dua Lipa'dan Challenge Accepted Desteği